Чим страшні мультики для формування здорової особистості…

Діти – це квіти життя… Але як розвиваються сучасні діти в умовах сьогодення? Які негативні фактори впливають на психіку дітей? Вчені всього світу неодноразово доводили негативний вплив на мозок і підсвідомість малюків та підлітків страшних казок, фільмів жахів, бойовиків, мультиків з незрозумілими персонажами та жорстокими сценами, а також Інтернету і комп’ютерних ігор. Своїми думками й порадами ділиться практичний психолог СЗШ №2 Олена Аврамчук.

Після перегляду подібних фільмів чи мультиків діти спочатку можуть і не боятися. Але згодом починають боятися темряви, точніше чогось невидимого, що може бути в тій темряві. Наприклад, мій трирічний племінник ще минулого року подивився фільм «Людина-павук», став панічно боятися павуків, а якось навіть кричав: «Забери його (павука) від мене. Це людина-павук!». Коли діти дивляться жорстокі фільми, мультики, де над людьми чи тваринами знущаються, вбивають, в них розвиваються агресія, гнів, ненависть до оточуючих. В підсвідомості відкладаються картинки з насиллям, що може призвести до плачевних наслідків.
Якщо в дітей запитати, яких героїв мультиків вони люблять, конкретних персонажів не називають: покемони, черепашки ніндзя… Менше транслюється мультиків з реальними персонажами, перенасичені вигаданими. Так само й в рекламах – дітей приваблюють яскраві кольори, швидка зміна картинок… І книги без яскравих картинок вони читають неохоче, а тому немає уяви й фантазії, в них пригнічується успішність у навчанні. Крім того, яскраві кольори певною мірою пригнічують інстинкт самозбереження.

Що Ви порекомендуєте з цього приводу батькам?
Насамперед треба більше часу і уваги приділяти своїм дітям. Обмежити перегляд телебачення в ранньому віці і у вечірній час, частіше читати на ніч добрі казки, вибирати фільми та мультики з реальними персонажами, а не фантастичними… Якщо батьки зрозуміють важливість цієї проблеми, вони будуть робити все можливе для кращого розвитку дітей і спільно з ними боротимуться проти того негативу, що несуть нам телебачення, Інтернет, комп’ютерні та жорстокі ігри.

Комментарии

  • Зайка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    В деякій мірі я з вами згодна! Та не в усьому! Інтернет ,мультики,фільми …завдають шкоду ,але є і позитив ! Насамперед все це розвиває уявлення про навколишній світ і доплмагає швидше розвиватись ,також шкільні домашні заввдання робляться набагато швидше ! Хіба не так?

  • Віталій:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Стаття гарна, але в мене кілька питань, скоріш за все для того, щоб розібратися самому. Перше – які саме “страшні мультики” та “незрозумілі персонажі” маються на увазі? Просто коли мені говорять про такі речі, то завжди все зводиться до мультиків та казок радянської доби та, в порівняння – продукції Голлівуду та Діснея.
    Друге – які це “реальні” персонажі?

  • Волошка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 1

    Реальні персонажі, наскільки я розумію, це такі, які все таки зустрічаються в природі – навіть ті самі тваринки, які в мультиках розмовляють – це вже реальний персонаж, бо в природі вони існують, хай навіть людською мовою вони не розмовляють. Незрозумілі – це які вигадані космічні чудіки, чи ще якісь… Навіть не знаю, що мав на увазі автор, але його я зрозуміла так… З Зайкою цілком згодна – в Інтеренеті крім чогось поганого є дуже корисні речі. Та, на жаль, діти частіше шукають і знаходять щось погане((( просто точно знаю, що зловживати нічим і ніколи не можна – це призводить до серйозних проблем)))

  • Віталій:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Цікаво, а скільки шановні читачі зустрічали в природі цілком зрозумілих Чебурашок?

  • Слободянська кішечка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Я згодна з усіма! На мою думку “страшні” мультики це ті, в яких незрозумілі персонажі(наприклад той самий Людина-павук)після яких в дітей з”являються страхи. Незрозумілими персонажами(на мій погляд) є черепашки-ніндзя, покемони, якісь потрвори, яких навіть не можна назвати істотами, а реальними персонажами є ті тварини, які дійсьно існують! Я згодна, що мультики приносять і користь, так само, як і інтернет!

  • Ester:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Я сама дуже люблю мультики, останнім часом напевне тільки їх і дивлюся разом з дітьми, причому всі і страшні, до речі сама не люблю радянських мультфільмів і діти не дуже їх люблять. забороняти дивитися дитині те що вона хоче вважаю неправильним, просто про це потім з диитиною потрібно поговорити. В мене син любить і дивиться фільми жахів, я до речі їх теж люблю дивитися, але він не став жорстокішим і є діти яким забороняють щось подібне дивитися, але вони дійсно злі і жорстокі. на мою думку потрібно переглядати і мультфільми і фільми разом з дітьми а потім про них поговорити, щоб поставити все на свої місця.

  • Віталій:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Згоден, потрібно дивитися разом з дітьми. Причому потім розставляючи акценти і головне – тільки ті фільми. які рекомендовані до перегляду дітям. Згадайте на екрані телевізора в правому нижньому куточку значки: зелене коло, жовтий трикутник чи червоний квадрат… Якщо мова про DVD – то тут необхідно самому контролювати, що буде дивитися дитина.
    На мою думку страшні казки, байдуже в якій формі, будь-то книга, мультфільм чи художній фільм, просто необхідні для формування дитячої психіки. Під час перегляду (прочитання) дитина знаходиться в стані стресу, який (звичайно в розумних кількостях) є корисним.
    Мені знову ж таки не до вподоби позиція, типу – що зараз за мультики і казки, от раніше було… І приводять прикладжи з радянських часів. Дозволю собі також привести приклади з нашого дитинства. Наприклад, Колобок. Живу істоту, хай навіть вигадану, з’їдають живцем. Чи наприклад, Івасик Телесик. Він посадив Зміючку Оленку на лопату, засунув (живу!!!) до печі, потім споглядав, як Відьма (її мати!!!) з’їла свою дитину!!! От така дитяча страшилка з спаленням живцем та елементами канібалізму. Тепер питання – на вашу психіку дуже сильно вплинула ця казочка? Переконаний, що ви й самі знайдете багато таких прикладів в українських казках…
    На мою думку велике значення мають правильно розставленні акценти та звичайно кількість фільмів, які переглядають діти.

  • Волошка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Звичайно ж, я згодна, що не всі мультики чи фільми можуть вплинути на психіку дітей. Гадаю, що наприклад та ж сама казочка про Зміючку чи Колобка – вони зазвичай написані в книгах і картинки намальовані – неживі, нерухливі… Дитина сама додумує, домислює, відтворює в уяві певні фантастичні картинки.. Та коли по телебаченню показують крупним планом як відрубують голову, кишки вивалюються на підлогу, страшні персонажі-вурдалаки в темряві підстерігають свою жертву… думаю, щось подібне досить таки впливає. І не лише на дітей, а й на певну категорію дорослих. Інше – компютерні ігри заполоняють підсвідомість як дітей, так і дорослих, що вони впадають в залежність… на жаль… Замість того, щоб піти прогулятися, оздоровитися спортом, почитати цікаву книгу чи просто більше поспілкуватися з рідними та друзями вони годинами просиджують за компютером… Тим більше ще й нервуються, бо коли щось не виходить у грі, їм не подобається. А нерви треба берегти. Можливо, хтось проіронізує такий коментар, але маю таку переконливу думку, що може нам не завжди відчувається чи страх, чи якісь нервові зрушення, але організм дуже чутливий, і хай навіть нам так не здається, та він дуже добре все відчуває і певним чином реагує….

  • Слободянська кішечка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Дуже вдалі коментарі! Я також згодна , що не всі фільми та мультфільми шкідливі! І мені здається, що автор статті немав на увазі, що саме радянські мультики можна дивитися! Правильно сказав Віталій, що й народна творчість приводить дуже багато негативних персонажів! Згодна і з тим, що потрібно проговорювати з дітьми мультики та фільми, але не всі! Є такі фільми, які просто неможна показувати дітям(та й деяким дорослим)! Не обов”язково діти ,які дивляться страшні мультики мають бути жорстокими і навпаки! Але все ж таки вплив на психіку є, просто ми цього не помічаємо(або ж не хочемо помічати). Наша підсвідомість дуже тонка штука і гратися з нею досить небезпечно! Я згодна з Волошкою, що нерви потрібно берегти, чого учім бажаю! Будьте здоровими!

  • Каралька:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Згідна з усіма коментаторами та коментарями. Правда, не дуже зрозуміла наскільки корисний дітям стрес, навіть в розумних кількостях. Цьому є якесь наукове підтвердження? Я сама мама дворічної доньки, я сформована особистість. І збираюсь “підсадити” її на мультики, які полюбляю сама. Але якщо не вийде, то вважаю, що розумні діти самі виділяють для себе де та грань між хорошим і поганим. У всякому разі я розрізняла (мабуть, була дуже розумною).

  • Віталій:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    аукове підтвердження справді є. Але я думаю, що варто його почути від спеціаліста. Щодо мультиків та фільмів – то напевно варто прислухатися до рекомендацій тих же спеціалістів. До речі, на мою думку не варто покладатися на дітей, мовляв самі розберуться, що дивитися. Просто згадую себе в віщі 13-15 років…

  • Волошка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Діти самі не розберуться, що дивитись, це так. Бо якщо мама скаже – цього не дивись, бо зась, він чи вона все одно будь-яким способом подивиться це… Багато чого залежить саме від батьків. Он, мій один знайомий)))) правда, ще малий, школярик, десь вже подивився кліп (той самий, який по М1 показують після 00.00) І вже каже, що він класний. СТОП!! Але ж ти ще малий!!! І такі кліпи небажано було б показувати дітям, просто він захотів – і подивився)))) Запретный плод всегда сладок!!! Так само з мультиками, має бути контроль. Хоча ще й дотримуюсь такої думки, що не за всіма можна вгледіти((((

  • Ester:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    “Запрєтный плод всегда сладок”, я не думаю, що кожний з нас може повністю контролювати своїх дітей, що вони дивляться, коли нас немає вдома, з ким вони дружать і які слова вживають, коли ми цього не бачимо і не чуємо. Я не має наувазі, що контролю не повинно бути, але все потрібно робити з мудрістю – і дозволяти і забороняти. Крім того, як дозвіл, так і заборона повинні бути вмотивованні (заборона більше), а не просто тому, що мені цей мільтфільм не подобається бо там якісь не красиві герої або герої мультфільмів постійно б’ються. Адже все наше життя проходить теж в боротьбі і дитина повинна це зрозуміти. Інакше вона виросте соціально непристосованою і тоді в суспільстві появляються пияки, наркомани, суїциди тощо.

  • Віталій:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Це вже маленьке пояснення того, навіщо потрібен стрес. Дітям необхідно прививати поняння добра і зла ще з малечку. Хто готовий це зробити, рекомендація: є така гарна дитяча книжечка, правда забув автора, чи то К.Я. Чуковский, чи то Маршак. Так отож, в когось з них є гарний вірш “Что такоє Харашо, і что такоє плоха”. Спробуйте…

  • Слободянська кішечка:

    Ваша оцінка: Thumb up 0 Thumb down 0

    Я згодна, що що наше життя проходить в боротьбі і , що ми не можемо завжди контролювати те, що дивиться та робить наша дитина. Але коли ми поряд, варто все ж таки приділити дитині увагу і пподивитись те, що дивиться вона! В житті їм і так вистачить стресів, ми оточені ними не тільки від народження, а й від зачаття! Згодна з Ester, що все має бути вмотивоано, а ще краще привчати дитину до книг, адже читаючи дитина не лише розвиває уяву, а й набирається пасивного життєвого досвіду!

Обсуждение закрыто

Войти